10:06 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سامانه صیاد

ریزش مبادلات و برگشتی اسناد بانکی
پایگاه خبری راد: آخرین وضعیت معاملات اسناد بانکی از این حکایت دارد که چک، سفته و برات با کاهش مبادله و همچنین برگشت در فروردین ماه همراه شده است، این ریزش با توجه به شرایط معاملاتی در ماهابتدایی سال تا حد زیادی طبیعی خواهد بود.
چک‌های برگشتی دوام نیاوردند!
پایگاه خبری راد: جریان تغییرات مبادله چک در شبکه بانکی از برگشت چک‌های برگشتی به روال رو به رشد قبلی حکایت دارد. روند رو به رشد چک‌های برگشتی در حالی در شهریورماه متوقف و با کاهش از لحاظ تعدادی و مبلغی همراه بود که در مهرماه با افزایش تعداد چک‌های مبادله شده بار دیگر چک‌های برگشتی هم با رشد همراه شده است.
انتظار معجزه "صیاد" برای چک‌های برگشتی
پایگاه خبری راد: همزمان با افزایش مبادلات چک، برگشتی های آن نیز عمدتا به دلیل کسری و نبود موجودی حساب افزایش یافته است. روندی که انتظار می‌رود با راه‌اندازی سامانه صیاد و امکان استعلام از وضعیت صادر کننده چک در آینده‌ای نزدیک اصلاح شود.
سامانه صدور یکپارچه دسته چک (صیاد) فردا رونمایی می‌شود
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی پس از پیاده سازی کامل سامانه چکاوک در سال 1394، برای ساماندهی وضعیت چک دومین گام را برداشت و فردا (سه شنبه) در حاشیه جلسه شورای پول و اعتبار به طور رسمی از سامانه صیاد (سامانه صدور یکپارچه دسته چک) رونمایی می کند.
صفحه قبل | صفحه بعد